نا گفته هایی از آلبرت اینشتین
نا گفته هایی از آلبرت اینشتین
نا گفته هایی از آلبرت اینشتین
Die erkla “rung – von: albert einstein آلبرت اینشتین در رساله ی پایانی عمر خود با عنوان : " دی ار کلرونگ "
-1954 یعنی: " بیانیه " که در سال 1954 آن را در آمریکا و به زبان آلمانی نوشته است – اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیه می دهد و آن را کاملترین و معقولترین دین می داند.
است که توسط مترجمین برگزیده ی شاه ایران محرمانه صورت پذیرفته است. اینشتین در این رساله " نظریه ی نسبیت " خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از (نهج البلاغه) و بیش از همه (بحار الانوار) علامه مجلسی تطبیق داده و نوشته که
هیچ جا و در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی شود و تنها این شیعه ی مذهب است که احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده ی " نسبیت " را ارایه داده. از آن جمله حدیثی است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم (صلي الله عليه واله) نقل می کند که : هنگام برخاستن از زمین دامن یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی می خورد و آن ظرف واژگون می شود، اما پس از اینکه از معراج جسمانی باز می گردند ، مشاهده می کنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است... اینشتین این حدیث را از گران بها ترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه ی " نسبیت زمان " دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می نویسد...
همچنین اینشتین در این رساله " معاد جسمانی " را از راه فیزیکی اثبات می کند (علاوه بر قانون سوم نیوتن = عمل و عکس العمل) او فرمول معروف " نسبیت ماده و انرژی " میداند:
E=M.C^2
یعنی حتی اگر بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره عینآ به ماده تبدیل شده و زنده خواهد شد. او همچنین در همین رساله عقیده ی به " وحدت وجود " را از خرافات های شایع شده توسط ملاصدرا تلقی کرده و آن را از دیدگاه " فیزیک کلاسیک " و " فیزیک نسبیتی " به شدت مورد حمله قرار می دهد... بطور خلاصه او می گوید: هر موجودی دارای حیطه و مرز فیزیکی خاص خود است که امکان ندارد با موجود یا وجود دیگری اتحاد یا وحدت داشته یا بیابد... در رابطه با عقل نیز با کمال شگفتی – اینشتین نظریه ی اخباریون شیعه را که (عقل را نسبی می دانند و در حریم شرع و دین آن را بکار نمی برند) صحیح دانسته و می گوید: حق با اخباری های شماست و هنوز زود است که مردم این را بفهمند.
اینشتین در این کتاب همواره از آیت ا... بروجردی با احترام و به لفظ " بروجردی بزرگ " یاد کرده و از شاد روان پروفسور
حسابی نیز بارها با لفظ " حسابی عزیز " یاد کرده است.
3000000 دلار بهای خرید این رساله توسط پروفسور ابراهیم مهدوی (مقیم لندن) با کمک یکی از اعضای شرکت اتومبیل "بنز" از یک عتیقه فروش یهودی بوده و دستخط اینشتین در تمامی صفحات این کتابچه توسط خط شناسی رایانه ای چک شده و تایید گشته که او این رساله را به دست خود نوشته است. اصل نسخه ی این رساله اکنون جهت مسائل امنیتی به صندوق امانات سری لندن - بخش امانات پروفسور ابراهیم مهدوی – سپرده شده و نگهداری می شود.
ارسال توسط کاربر محترم سایت : abdo_61
/ج
-1954 یعنی: " بیانیه " که در سال 1954 آن را در آمریکا و به زبان آلمانی نوشته است – اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیه می دهد و آن را کاملترین و معقولترین دین می داند.
است که توسط مترجمین برگزیده ی شاه ایران محرمانه صورت پذیرفته است. اینشتین در این رساله " نظریه ی نسبیت " خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از (نهج البلاغه) و بیش از همه (بحار الانوار) علامه مجلسی تطبیق داده و نوشته که
هیچ جا و در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمی شود و تنها این شیعه ی مذهب است که احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده ی " نسبیت " را ارایه داده. از آن جمله حدیثی است که علامه مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم (صلي الله عليه واله) نقل می کند که : هنگام برخاستن از زمین دامن یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی می خورد و آن ظرف واژگون می شود، اما پس از اینکه از معراج جسمانی باز می گردند ، مشاهده می کنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است... اینشتین این حدیث را از گران بها ترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه ی " نسبیت زمان " دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن می نویسد...
همچنین اینشتین در این رساله " معاد جسمانی " را از راه فیزیکی اثبات می کند (علاوه بر قانون سوم نیوتن = عمل و عکس العمل) او فرمول معروف " نسبیت ماده و انرژی " میداند:
E=M.C^2
یعنی حتی اگر بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره عینآ به ماده تبدیل شده و زنده خواهد شد. او همچنین در همین رساله عقیده ی به " وحدت وجود " را از خرافات های شایع شده توسط ملاصدرا تلقی کرده و آن را از دیدگاه " فیزیک کلاسیک " و " فیزیک نسبیتی " به شدت مورد حمله قرار می دهد... بطور خلاصه او می گوید: هر موجودی دارای حیطه و مرز فیزیکی خاص خود است که امکان ندارد با موجود یا وجود دیگری اتحاد یا وحدت داشته یا بیابد... در رابطه با عقل نیز با کمال شگفتی – اینشتین نظریه ی اخباریون شیعه را که (عقل را نسبی می دانند و در حریم شرع و دین آن را بکار نمی برند) صحیح دانسته و می گوید: حق با اخباری های شماست و هنوز زود است که مردم این را بفهمند.
اینشتین در این کتاب همواره از آیت ا... بروجردی با احترام و به لفظ " بروجردی بزرگ " یاد کرده و از شاد روان پروفسور
حسابی نیز بارها با لفظ " حسابی عزیز " یاد کرده است.
3000000 دلار بهای خرید این رساله توسط پروفسور ابراهیم مهدوی (مقیم لندن) با کمک یکی از اعضای شرکت اتومبیل "بنز" از یک عتیقه فروش یهودی بوده و دستخط اینشتین در تمامی صفحات این کتابچه توسط خط شناسی رایانه ای چک شده و تایید گشته که او این رساله را به دست خود نوشته است. اصل نسخه ی این رساله اکنون جهت مسائل امنیتی به صندوق امانات سری لندن - بخش امانات پروفسور ابراهیم مهدوی – سپرده شده و نگهداری می شود.
ارسال توسط کاربر محترم سایت : abdo_61
/ج
مقالات مرتبط
تازه های مقالات
ارسال نظر
در ارسال نظر شما خطایی رخ داده است
کاربر گرامی، ضمن تشکر از شما نظر شما با موفقیت ثبت گردید. و پس از تائید در فهرست نظرات نمایش داده می شود
نام :
ایمیل :
نظرات کاربران
{{Fullname}} {{Creationdate}}
{{Body}}